afsluiting noorden;Chiang Rai,kanchanaburi&Bangkok - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Amanda & Jeroen A van der Wal - J Huisman - WaarBenJij.nu afsluiting noorden;Chiang Rai,kanchanaburi&Bangkok - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Amanda & Jeroen A van der Wal - J Huisman - WaarBenJij.nu

afsluiting noorden;Chiang Rai,kanchanaburi&Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Amanda & Jeroen

23 Februari 2014 | Thailand, Chiang Rai

25 januari ons verblijf is in een kleine homestay " Ban Lom Jen", de homestay word gerund door een Nederlandse man met zijn thaise vrouw. Een erg vriendelijk stel en heerlijk om weer even Nederlands te kunnen praten en wat adviezen te vragen. Het is een beetje lastig te vinden, de mensen in de omgeving sturen ons van links naar rechts en weer terug. Gelukkig heeft booking.com een kaartje en met de app maps op de ipad kun je dan plaatjes vergelijken en kijken waar je ongeveer moet zijn. Amanda veranderd spontaan in een vrouwelijke tomtom, volgt de blauwe stip en zegt links en rechts op de juiste momenten. Op deze manier kom je dan toch nog aan op plek van bestemming en de mensen zijn helemaal verbaasd dat je hun lokatie hebt kunnen vinden!!!
Ban Lom Jen is een mooi verblijf tussen de rijstvelden...alleen in deze periode van het jaar zijn de rijstvelden of bruin of super groen maar dan nog maar een paar cm hoog. Ze verbouwden zelf de rijst en dus konden we eindelijk vragen hoe het nou precies zat met de rijst. Het blijken dus grote groene velden te worden, en boven in die groene stengels zit dan de rijst die ze eruit moeten halen...een mega klus als je dat zo hoort, geeft toch op deze manier een iets andere dementie aan een "zakje" rijst.
De avond maar weer op naar de avond markt (chaing rai), op advies van Jan gaan we naar de lokal markt. Wat een erg goed idee was, de markt is net als iedere andere markt, heel veel spullen van het zelfde, maar altijd een goede sfeer. En de speciale twist van deze markt was het lokale feestje!!! Er werd volop muziek gedraaid, er werd overal gegeten en tot onze vreugde werd er op het plein met zijn allen gedanst!! Niet zoals bij ons in de kroeg of een polonaise, maar een dans met stapjes die je alleen, met z'n 2'en tegen over elkaar danst. Een zeer vrolijke bedoeling en voor de mensen (en voor ons) een echt feestje!

De volgende ochtend 26januari krijgen we een heerlijk ontbijt met vers gebakken brood en...HAM EN KAAS!!! Echt brood, dat hebben we al bijna een maand niet gehad en dus nemen we ook maar een brood mee voor onderweg. Op naar de gouden driehoek, de weg is niet te missen -> als maar rechtdoor en dan staat het wel aangegeven. Nou idd als je als maar rechtdoor rijd ga je de goede kant op en dan ineens denk je "he wat grappig een super druk stadje" en je komt in een file! Wat blijkt we staan bij de grensovergang van Myanmar en je komt de file niet meer uit!!! Wij mogen nog niet de grens over...want dan is ons vi

• 23 Februari 2014 - 19:21

Agnes(mama):

Geweldig! Wat een mooi verslag!! Dat al deze belevenissen in de afgelopen weken passen.jullie vinden gelukkig iedere keer weer een goede overnachtingsplaats! De mensen zijn dus erg vriendelijk en zijn wel redelijk welvarend of is er veel verschil? Dan denk ik aan wat jullie langs de spoorlijn zagen op die reis met de nachttrein.wij kunnen in ons kille natte landje amper voorstelling maken van het klimaat , de natuur en de cultuur welke jullie daar ervaren. Wel fijn dat er gelegenheid was om even te updaten, is of kan iedereen weer even bij zijn! We kijken uit naar de volgende verslagen belangrijkste is dat jullie veel zien, meemaken en genieten en ook veel foto's en dergelijke maken. Liefs ,knuffels, mama!!

• 23 Februari 2014 - 21:05

Gerjanne:

Leuk leuk leuk allemaal!! Ben heel nieuwsgierig naar je foto's Amanda!! Leuk om weer even bij te lezen in jullie reisverslag, her brengt weer zoveel dingen van onze eigen reis terug! Leuk dat jullie ook vaak even "alleen" de toerist uit kunnen hangen zonder andere westerse mensen, dat maakt het wel echt bijzonder!!
    Geniet! Groetjes Gerjanne, Fabian, Amarins en Silke

• 25 Februari 2014 - 08:10

Monique:

Wat een prachtig, beeldend verslag! En wat een mooie, lieve, relaxte mensen. Die natuur in het Noorden straalt zoveel rust uit vergeleken met de stress van de stad...
    Ik hoop nog veel van jullie avonturen mee te kunnen beleven.

• 25 Februari 2014 - 08:10

Monique:

Ik hoop nog veel van jullie avonturen mee te kunnen beleven.

• 25 Februari 2014 - 12:58

Marijke [ma ]:

Wat mooi die verhalen en foto s ,en fijn dat wij jullie gesproken hebben.
    jullie ondernemen wel heel veel s morgens vroeg op daar moet je het natuurlijk wel van hebben
    en fijn dat ze zo behulpzaam zijn ,op naar de volgende verhalen en doe voorzichtig
    dikke knuffel

• 28 Februari 2014 - 19:50

Nicole:

Wat een mooie verhalen allemaal. Het is net of je er zelf een beetje bij bent! Blijf jullie verhalen op de voet volgen

Liefs Nicole

• 03 Maart 2014 - 14:17

Indira:

zo zo wat een belevenissen zeg... prachtig om te lezen en te zien. Doe voorzichtjes en op naar nieuwe verhalen.

• 08 Maart 2014 - 15:27

Fenna:

De eerste keer dat ik een reactie schrijf, maar tot nu toe heb ik alles van jullie geweldige avonturen gelezen!
    Erg leuk om zo een beetje mee te genieten!
    Nog heel veel reisplezier lieve aman en Jeroen!