Het Zuider-Eiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amanda & Jeroen A van der Wal - J Huisman - WaarBenJij.nu Het Zuider-Eiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amanda & Jeroen A van der Wal - J Huisman - WaarBenJij.nu

Het Zuider-Eiland

Door: Amanda & Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Amanda & Jeroen

07 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag zijn we met de boot overgegaan naar het zuidereiland.

Sinds het vorige bericht zijn we dus als eerst door gereden naar Napier.
Onderweg kwam het slechte weer ons tegemoed... nouja het zat er al aan te komen ;).
Als het regent kan het hier met bakken tegelijk uit de lucht vallen. het was zo slecht, dat zijkanten van bergen ' rotsen' zo naar beneden kwamen zetten. Dat komt omdat het hier zo droog is geweest de afgelopen maanden (denken wij). Eenmaal aangemomen op onze bestemming, Napier, was het weer zo slecht dat we dit keer hebben gekozen voor een huisje op de camping inplaats van de tent.
Wat doe je dus als het slecht weer is, je spullen sorteren, wassen, je was proberen te drogen (zo zodat je nog net je bed in kan komen). Of gewoon leuk een aqarium bezoeken. Van allerlei vissen gezien. De vissen die je hier zag rond zwemmen vang je in NL niet in de sloot ;) best jammer want het formaat was wel ietsje groter ;)
De vissen/haaien werden gevoerd en omdat je er onderdoor kon lopen (een soort tunnel) kon je alles heel mooi zien. We wilden graag nog een tocht doen Cape Kidnappers (met vervoer) maar dit hebben we ook vanwege de regen maar niet gedaan, alles ziet er dan net iets minder mooi uit. Dus Op naar het zuiden nog 1x elders overnacht en toen door naar Wellington.wat een big city. en dan rij je daar met je nisan sunny tussen het drukke verkeer. heel leuk als je net een beetje gewend bent om links te rijden. Daar onze dingetjes gedaan oa Te papa een museum waar de toegang gratis van is.en waar we ook achter kwamen, was dat het wereld rugbytoernooi was dat weekend. dus al die kiwi's knetter gek. Je kunt het vergelijken met ons carnaval. Iedereen was verkleed (leuke out-fits trouwens ;) kan hier wel met dat mooie weer ;)). En ze hadden een kater...maar dat is ook niet gek als je ze s' morgens om 8.00 met een glas bier bij het ontbijt zag zitten :P.

Verder de afgelopen dagen prachtig weer gehad en ons zeker vermaakt.

Vandaag zijn we dus overgegaan met de boot. We vertrokken om 8:30 in de ochtend en zijn eerst hier in Picton wat gaan relaxen... Nu regent het weer, maar we hopen dat dit van korte duur is ;)

• 07 Februari 2010 - 10:44

Jan:

Och af en toe wat regen is ook niet erg. Kan het zweet er even af.
    Zo te lezen gaat alles naar wens.Mooi zo.Heb ook nog wat naar je hotmail gestuurd misschien kunnen jullie er wat mee je bent er toch.groetjes pappa

• 07 Februari 2010 - 14:59

hi di hi reizigers,
    zo even een berichtje van het werkende volk...haha...mijn teller staat op 3 hoor...
    En he als je op de borden het drop/stad blenheim ziet staan zwaai dan even want mijn andere vriendinnetje zit daar...

gr.

• 07 Februari 2010 - 19:22

Hannie:

Leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te zien. Super, fijn ook dat jullie een autootje hebben kunnen regelen. Hoe is het eten en drinken?

• 08 Februari 2010 - 09:27

Petra:

Wat een heerlijke reis maken jullie! Heel leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien. Geniet maar hoor! Wij denken hier bij min 6 (brrrrr)aan jullie vakantievierders!

We hebben hier veel sneeuwpret gehad, maar nu is de sneeuw bijna overal weg en is het alleen nog maar k-k-k-koud...

Liefs van ver weg

• 09 Februari 2010 - 19:51

Indira:

Wat een prachtige foto's.......

• 10 Februari 2010 - 20:23

Jorien:

Hoera! In NL is weer volop sneeuw..

Mooie foto's, blijf ze maken! :D

• 13 Februari 2010 - 14:06

Henk:

mooie kiekjes daar het is hier erg koud en 5 cm sneeuw hier is alles goed maak er iets moois van Henk

• 14 Februari 2010 - 04:38

Mary & Peter:

Hi luitjes, Voor ons zit er op. We zitten nu in een Hotel vlakbij het vliegveld van Christchurch. Morgen 15 febr. vliegen we, via Auckland en Hong kong, weer naar huis. We hebben het heel erg naar ons zin gehad. Eigenlijk hebben we helemaal geen zin, maar ja eens moet je terug. Jullie nog veel plezier daar en een leuke tijd in Australie.

Groetjes Mary & Peter

• 14 Februari 2010 - 08:02

Hennie:

Hoi Jeroen en Amanda

Hier weer ff eem berichtje uit een koud kikkerlandje.
    Wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten.
    Je moet maar zo denken met die regen kom je ook aan wassen toe hahaha.
    Heb ff een foto van jullie uit geprint en heb die aan Pake en Oma gegeven.Moest jullie ook ff van hun nog een hele fijne en veilige reis toewensen.
    Nou lieverds geniet verder van jullie mooie reis.
    Liefs van Freddie Hennie en Sytze

• 14 Februari 2010 - 08:53

Anette & Erwin:

Heej globetrotters!

Alweer een maand onderweg...wat gaat dat snel, he? Fijn dat jullie je zo vermaken - geniet er van! Wij genieten hier in ieder geval volop van de impressies die jullie van je reis geven...Krijg er ook wel een beetje reiskriebels van, hihi!

Veel liefs!

• 14 Februari 2010 - 09:33

Marijke:

Hallo jeroen en amanda

Het is vandaag vallentijn wij denken aan jullie.mooie foto s
    knuffel gr.ma

• 14 Februari 2010 - 10:51

Dorien:

wat een geweldige fotos zeg.
    wauw,ik wou dat ik er bij kon zijn.
    oja komen jullie 18 maart ook op ons 12 en een half jarig huwelijksfeest?

het is in 2011 hoor,dus jullie kunnen er gewoonbij zijn,ha,ha.

• 14 Februari 2010 - 10:54

HAPPY VALENTINES DAY

groetjes en kusjes van ons

• 14 Februari 2010 - 10:57

onze kleine meid zegt.
    mag ik alstublief een snoepje van jou,en ze zit me te zoenen en te knuffelen,wat een slijmbal he.
    maar wel lief.

ze zegt dat jullie lief zijn.
    groetjes mama papa tycho en rachel
    xxx jes rachel

• 16 Februari 2010 - 16:07

J.E.D:

Hey vakantiegangers!

Terwijl wij druk zijn met het foekepotten zitten jullie te genieten aan de andere kant van de wereld! prachtige foto's en leuke verhalen!(jammer van de regen!)

Liefs,
    Jord, Ellen & Djenn

• 17 Februari 2010 - 09:45

Mark:

He Amanda & Jeroen,

Wat grappig dat ik jullie vandaag weer tegenkom..... na de wandeling bij de Tongarirocrossing en nu in Wanaka.

Ik ga ervan uit dat jullie je goed zullen vermaken. Vergeet niet te bungyjumpen of te skydiven als jullie over een paar dagen in Queenstown zijn. ;-)

Nog veel plezier in NZ, ik zal jullie hier niet meer tegenkomen want ik ga binnen een week naar Hawai.

Als we weer terug zijn mogen jullie gerust eens langskomen in Gent.

Groetjes
    Mark

www.markdirksen.waarbenjij.nu

• 18 Februari 2010 - 16:40

Indira:

Hier treed de dooi in volgens mij.. (of het is meer hoop.. haha..) maar eh... het is ook weer tijd voor een nieuw verhaaltje....

xxx