dolfijnen!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amanda & Jeroen A van der Wal - J Huisman - WaarBenJij.nu dolfijnen!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amanda & Jeroen A van der Wal - J Huisman - WaarBenJij.nu

dolfijnen!!!

Door: Amanda & Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Amanda & Jeroen

05 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

hallo allemaal,

Hier weer een klein berichtje van onze kant.

De afgelopen periode hebben we natuurlijk weer veel mooie dingen gezien en gedaan!

Laten we beginnen met onze titel ;)
DOLFIJNEN :D:D:D
Jaja we hebben nu nog veeeel meer gezien dan de eerste keer.
In bluf liepen we een paar mensen tegen het lijf die ons een tip van een mooie camping gaven. Nou absoluut waar! Aangekomen op de camping zagen we meteen een paar zeehonden, die na hun dagje visvangen lekker aan het relaxen en spelen waren.
Daarna door naar de pinguins, dus we hebben ze nu live in de natuur zien waggelen :D

De volgende dag opgestaan met regen. En wij maar denken dat je met regen geen dolfijnen zou zien! Nou die zijn toch al nat in de zee dus die trokken zich neits van de regen aan. Terwijl wij op het strand stonden waren zij voor onze neus aan het spelen in de zee. Al spelend over de golven konden we ze heel mooi bekijken. Tot onze verbazing gingen mensen met dit koude weer de zee in (want ja je kon gewoon bij ze in het water zwemmen). Dus wij de stoute schoenen (lees zwemkleding) aangetrokken en de zee in. Na enkele minuten waren onze benen zo koud dat we er helaas weer uit moesten. Dan toch maar een nachtje langer blijven.
Enja de volgende dag was de zon weer terug! Dus wederom de zee in gesprongen met de dolfijnen :D:D WOUW!! Voor we het wisten vlogen de hector dolfijntjes om ons heen!
Soms zag je ze niet maar hoorde je ineens 3 pufjes naast je en dus waren ze net achter je langs gezwommen. Een super mooie ervaring!!

De volgende dag moesten we weer door. Want zoals iedereen ons al laat weten gaat de tijd door :(.
Ja we hebben hier nog minder dan een week de tijd.

Opweg naar dunedin nog een 3 mooie watervallen gezien.
In Dunedin (de 2e ochtend) wakker geworden door het bericht van de aardbeving in Chilli. Hier was ook een tsunamie-alarm afgekondigt. Daar sta je dan als tourist...wat moeten we doen? Niets tot je hoort dat je weg moet en niet het strand op. Dat kon ook niet want deze waren afgezet! Gelukkig viel het achteraf allemaal mee en kozen de golven een andere route dan landinwaarts.

Op naar Mt. Cook hier een mooie wandeling gemaakt (wederom ijs gezien ;)).

Daarna door naar 1 van de bergen waar ze veel hebben opgenomen voor Lord of the rings. Op deze route moest je een paar riviertjes oversteken. Van te voren wisten we dat onze voeten nat zouden worden, maar dat we tot onze boven benen in het water stonden was toch nog wel even een verfrissende verrassing.

Nou de tijd van het internet is helaas alweer om...dus binnenkort laten we dolfijnen deel 2 horen ;)

Liefs ons
Ohja wij genieten vandaag volop van alle zon hier :D

• 05 Maart 2010 - 14:23

Agnes:

hallo jullie tweetjes.
    Hier ben ik weer. Nou het is geweldig wat jullie meemaken en ons mee laten beleven. Hier werden we vanochtend (05-03-2010) weer eens verrast met een laagje sneeuw. Nu,'s middags, is het weer zo goed als verdwenen en regent het weer. Die regen blijft tot morgen afsluitend net sneeuw volgens buienradar.En daarna het weekend redelijk droog. We wachten het af.
    Als ik dan jullie foto's zie, wilde ik wel dat ik daar ook was.Zoveel leuke dingen die jullie ondernemen en zien,om nooit meer te vergeten
    .We kijken uit naar deel twee van het avontuur dolfijnen,plus foto's natuurlijk.Wel bijzonder hoor, dat je er zomaar tussen kunt zwemmen en dat ze dan niet weggaan.
    Hopelijk ligt er voor jullie in die laatste dagen
    Nieuw-Zeeland nog wat bijzonders in het verschiet.Als er nog wat te beleven is overgebleven.
    En dan worden we hopelijk door jullie meegenomen op avontuur door Australië.We blijven jullie op de voet volgen en genieten ervan.
    Blijf boven al voorzichtig en maak zoveel mogelijk mee.
    Liefs, knuffel, kus mama

OH ja, hier gaat alles z'n gangetje en wij beleven niet veel bijzonders. Twee Auto's is wel luxe en dat bevalt me goed.

• 05 Maart 2010 - 22:12

Indira:

nou nou een levens grote dierentuin dat nieuw zeeland... LOL...

wat een mooi verhaal weer kan niet wachten op de foto's en de film natuurlijk...

geniet nog maar lekker wij winteren nog wel even door hier met af en toe een snufje lente.

xx indira

ps amanda ik heb je een mailtje gestuurd..

• 06 Maart 2010 - 19:26

Wietze En Tineke:

Hoi!Mooie foto's! Nog een tip? Wanui bij Akaroa. Gratis kamperen aan zee op een heel mooi plekje.
    French farm voorbij, gewoon doorrijden! Nog veel NZ plezier. Wij zijn vanmorgen weer in het koude Groningen aangekomen...:)

• 07 Maart 2010 - 18:53

Jan En Wilhelmien :

hoi ik zal maar niet vragen hoe t. daar is want dat kun je wel zien wat prachtig daar allemaal geniet er maar lekker van trouwens wat mooie foto',s we kunnen al lekker genieten van jullie mooie berichtjes gr v ons doeiiiiiii

• 08 Maart 2010 - 09:32

Jorien:

Jullie zijn aanstekelijk haha! 3e pinksterdag ga ik op vakantie.. geen NZ of Australië maar 2 wk Frankrijk! Ik ben erg benieuwd naar jullie live-verhalen maar geniet eerst nog lekker door daar!

Xx

• 11 Maart 2010 - 11:13

Claartje En Edgar:

Hoi Amanda en Jeroen,

Wat een super foto´s van die dolfijnen maar ook vooral van die twee zoenende zeehonden zeg!

Jullie zitten nu alweer in Australie zeker?

Groetjes van Claartje en Edgar
    (nu vanuit Queenstown)

• 11 Maart 2010 - 12:30

Ellen:

wauw!!

super die foto's!!

• 13 Maart 2010 - 10:06

Dorien:

een nieuw bericht op jeroen zn hyves site

xxx

• 13 Maart 2010 - 17:15

Hantzen:

Hoi,
    Prachtig die foto's en jullie ervaringen met de dieren.

Groetjes Hannie

• 18 Maart 2010 - 14:33

Indira:

klop klop,
    waar zijn jullie?
    zitten jullie al in het rode zand van central australia?

gewoon even nieuwsgierig.. hier proeven we even aan de lente...

xx indira

• 21 Maart 2010 - 20:01