De eerste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amanda & Jeroen A van der Wal - J Huisman - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amanda & Jeroen A van der Wal - J Huisman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Amanda & Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Amanda & Jeroen

15 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo de eerste dagen van onze grote reis zijn alweer om!
Op de 11e begon het grote avontuur, aller eerste opweg naar schiphol. Bepakt met onze Backpack stapten wij op het vliegtuig. De route was als volgt:
- Amsterdam - Londen,
- Londen - Singapore (hier werd het vliegtuig in en uit gepakt en stapten we vervelogens weer in -> op weg naar Melbourne).
- Singapore - Melbourne (australie)
- Melbourne - Auckland = Eindbestemming!!

De vliegreis. Een zeer lange vlucht met enkele filmpjes voor jeroen rijker en voor Amanda vele slaapuurtjes meer. We zaten achter in het vliegtuig heerlijke stoelen (op weg naar singapore en Melbourne) helaas voor jeroen naast de toiletten... geen slaap voor hem dus! Mensen plassen en gymnastieken in het vliegtuig allemaal (blijkt ;)) rondom de toiletten!!

Verder leek het afkickprogramma voor jeroen goed te beginnen! Je mocht en kon nergens roken, helaas ging dit in Melbourne al mis :( Daar rookte hij wel 5 achter elkaar weg :P.

In Melbourne aangekomen moesten we 10uren wachten. Het personeel op het vliegveld verklaarden ons voor gek als we zouden blijven wachten -> go to the city!!! Dus jaja we hebben de goede raad maar opgevolgd. In Melbourne aangekomen heerlijk door de frisse lucht en in de zon van de stad gelopem (weer een vlaggetje op de kkaart erbij).

Na de city trip terug naar het vliegveld. Weer even inchecken dachten wij... maar goed dat we naar de stad waren geweest want anders hadden we weer snel bij jullie in Nederland op de stoep gestaan :O.
Het blijkt dat je Nieuw Zeeland niet inkomt als je geen bewijs hebt dat de er ook weer uit gaat! Dus we hadden een vertrek ticket nodig, en ja die was er nog niet (volgens D-reizen kon dit prima als we in Nieuw Zeeland was... helaas voor ons dus niet). Ach nu is onze planning meteen een stukje duidelijker want we moesten een ticket kopen haha. Dus nieuwe up-date:
op 10 maart vliegen we vanuit Christchurch naar Sydney om onze reis voort te zetten in Australie.

Na het laatste stukje vliegen waren we wel toe aan een goed bed, gelukkig hadden we deze al wel geregeld ;) Heerlijk een "king size bed". In een heel mooi hotel (tja we beginnen de vakantie luxe maar of dit zo zal blijven...denk het niet).
We zitten op de 18e etage!! Prachtig uitzicht over de gehele stad met uitzicht op: de SKY TOWER & HARBOUR BRIDGE wauw!!!
Jeroen komt meteen van zijn hoogtevrees af want hij moet roken op een stukje balkon van 0,5 bij 2 meter (op 18 hoog dus...).

Gister eerste dagje door Auckland wezen touren met de benenwagen, de zon is hier anders dan bij ons want we zijn beide mooi rood verkleurd ;)

• 15 Januari 2010 - 06:08

Hennie:

Hoi Jeroen en Amanda

Wij zijn blij dat jullie een goede vlucht hebben gehad.En veilig in Nieuw-Zeeland zijn aangekomen.
    Valt niet mee he jeroen om zolang zonder een sigaret te moeten ;).
    Nou Lieverds geniet van jullie reis.Wij kijken uit naar jullie nieuwe reis verslag.
    Dikke kussssss
    Groetjes uit Aldtsjerk

• 15 Januari 2010 - 09:33

Irma:

hoi amanda en Jeroen,

ben helemaal jaloers en wil zo wel op het vliegtuig stappen en met jullie meekijken!
    Lekker dat de reis zo voorspoedig is gegaan en jij heerlijk "bij kunt slapen", Amanda. Vol spanning wacht ik op nieuwe beschrijvingen!
    Veel plezier tot eh, lezens?

groetjes, Irma

• 15 Januari 2010 - 09:46

Jeroen:

Hey hey,

Fijn dat jullie reis goed is verlopen en dat jullie goed zijn over gekomen alleen jammer van die wc's dan.Geniet van alles wat er te zien is en laat ons maar lekker meegenieten. Doe het rustig en tot de volgende reactie dan maar.

Liefs en groetjes Wilma en Jeroen

• 15 Januari 2010 - 11:54

Dorien:

idd heerlijk zon groot bed.
    nu konden jullie ook gymnastieken.
    lekker de spiertjes weer losjes,en wat een mooi uitzicht lijkt me dat.
    18 hoog is wel erg hoog.
    geniet ervan,nu zijn er alweer een paar dagen voorbij,gaat snel he.
    en hebben jullie nog andere backpackers gezien?

veel plezier,en niet te bruin worden he.
    ik ben net 2 uur in de sportschool geweest.
    eerst body combat en toen zoemba.
    het laatste was wel lachen,went ik kende de pasjes niet.
    ik kwam nog een oud collega tegen,en dat was dus lekker keten,en toch wel mee doen.

ik denk dat ik blijf zonnebanken,zodat ik straks niet te veel afsteek bij jullie,ha,ha

groetjesssssssssssss uit het koude winterachtige raalte

• 15 Januari 2010 - 17:16

Ellen:

hey!

mooi dat jullie genieten!! hoe was de beachparty?! meteen uit vliegtuig en dan terecht komen in een huge beachparty! leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen! wordt er bijna jaloers van, nou ik ga verder sleeën......

Wali, ;)
    Xx
    Ellen

• 15 Januari 2010 - 21:22

Martijn:

hahahahahaha
    Jeroen word even lekker 'in' of eigenlijk naast de zeik gezet,
    ai ai ai dat is niet echt leuk,
    enne roken, oei oei oei,
    dat was ik vergeten te zeggen :P
    ik zou maar gaan stoppen met roken , want roken daar is schrikbarend duur,
    ga gewoon wat langer in de zon liggen , dan rook je vanzelf:P
    anyway , how's ur english maty?, hebben jullie al vrienden cq kennissen gemaakt,
    en knal een een paar foto's op die site van jullie
    ( Amanda ik heb t met je te doen , met ons Jeroentje in kangaroe eiland,big fat hugg,)
    nou ik zal maar stoppen met t in de zeik zetten van me jonge broertje :P:P
    ik lees snel van jullie ( oh jah hou je er rekening mee Jeroen , dat er een tijdverschil is?
    als jij dag hebt, heb ik nacht, een smsje is leuk maar niet als je ligt te slapen :P:P
    TADA maty's
    put an other shrimp on te barby

• 16 Januari 2010 - 10:13

Mama Agnes:

jullie hebben je eerste dagen erop zitten. lekker relaxt in een hotel. nu kunnen jullie aan de rest van jullie avontuur(reis) beginnen. nou ik denk dat mijn hoogtevrees het van het roken had gewonnen, maar ja ik rook niet. ik was in de deuropening blijven staan,denk je ook niet. al zonnebrand met deet gekocht? wel veel foto's maken en filmen,maar niet vergeten zelf ook van de omgeving en de bezienswaardigheden te genieten!!! vooral voorzichtig zijn en we horen en zien wel weer.dikke knuffel en kus mama.

• 17 Januari 2010 - 12:18

Jorien:

He jullie 2!

Op afstand geniet ik mee.. ;)
    Ik wacht de volgende verhalen (met foto's!?:D) af!

Xx Jorien

• 17 Januari 2010 - 12:21

Joana:

Hey,

Wij zijn blij te horen, dat alles goed met gaat. We zijn benieuwd naar het verloop van jullie reis. Geniet van het mooie weer, want hier regent het alweer.

Liefs Ernaldo en Joana

• 17 Januari 2010 - 18:17

Hantzen:

Hallo,

Fijn dat jullie er zijn.
    Gr. Hannie Zijsling
    Lekker genieten!!!!!!

• 17 Januari 2010 - 19:56

Rick:

heey

goed om te lezen dat de reis goed was, en dat jullie het na jullie zin hebben kijk uit na het volgende verslag

rick

• 19 Januari 2010 - 16:51

Anne&Remco:

Hallo lieve wereldreizigers, jullie leven dus nog en zijn nog niet beroofd of wel Jeroen ;)? De reis is dus goed verlopen en het begin is gemaakt...we zijn benieuwd naar meer nieuws vanuit NZ ...heel veel liefs, A&R

• 19 Januari 2010 - 18:42

Johan En Mia:

Hoi Amanda en Jeroen.Wat leuk om jullie reis op afstand te kunnen volgen
    Hatstikke spannend en wij zijn vreselijk jaloers op jullie . Neen zoveel mogelijk indrukken in je op.dan kunnen wij mee genieten Groetjes Johan H.

• 21 Januari 2010 - 19:57

Jan En Wilhelmien:

hoi amanda en jeroen jullie zijn al weer een paar weekjes weg zo tezien hebben jullie erg naar de zin wat leuk dat je van hier alles mee kuntlezen wij wensen jullie nog veel plezier gr jan en mien

• 21 Januari 2010 - 20:36

Dorien:

he hallo daar

en hebben jullie nog wat spannends meegemaakt?
    nog andere backpakkers gezien?
    niet beroofd?
    niet ziek geweest?
    niet te erg verbrand?
    wel een mooi uitzicht?
    wel veel plezier?
    geen ruzie,zo ja weer goed gemaakt?
    niets vergeten?

dus het word weer tijd voor een verhaaltje van jullie kant
    ja ik weet dat jullie er eigenlijk geen tijd en zin in hebben,maar wie a zegt moet ook een keer b zeggen,ha,ha
    dus niet de laatste dag effe wat schrijven he.

nou genoeg gezeurt

tycho heeft zn plaatje rood met zwemmen gehaald
    hij moet nu nog 1 plaatje halen[blauw]en dan mag hij op voor zijn a diploma
    johnny moet gewoon werken,hij begint om 9.00 uur,de laatste 2 weken.
    de sneeuw is hier weg,dus het word tijd dat jullie wat zonneschijn deze kant op sturen
    michel tielbeke van ons werk is sporter van 2009 geworden
    de leeren lampe is gekocht door korbeld,en waarschijnlijk word het weer een uitgaansgelegenheid
    lang leve de goede oude tijd,kunnen onze kids straks ook naar lampe,gaat mams ook mee.
    ik denk niet dat ze dat willen,ha,ha.
    moeders ladder zat en de kids broodnuchter.

verder weinig nieuws hier

groetjes uit raalte