De eerste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amanda & Jeroen A van der Wal - J Huisman - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amanda & Jeroen A van der Wal - J Huisman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Amanda & Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Amanda & Jeroen

25 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo de eerste dagen van onze grote reis zijn alweer om!
Op de 11e begon het grote avontuur, aller eerste opweg naar schiphol. Bepakt met onze Backpack stapten wij op het vliegtuig. De route was als volgt:
- Amsterdam - Londen,
- Londen - Singapore (hier werd het vliegtuig in en uit gepakt en stapten we vervelogens weer in -> op weg naar Melbourne).
- Singapore - Melbourne (australie)
- Melbourne - Auckland = Eindbestemming!!
De vliegreis. Een zeer lange vlucht met enkele filmpjes voor jeroen rijker en voor Amanda vele slaapuurtjes meer. We zaten achter in het vliegtuig heerlijke stoelen (op weg naar singapore en Melbourne) helaas voor jeroen naast de toiletten... geen slaap voor hem dus! Mensen plassen en gymnastieken in het vliegtuig allemaal (blijkt ;)) rondom de toiletten!!
Verder leek het afkickprogramma voor jeroen goed te beginnen! Je mocht en kon nergens roken, helaas ging dit in Melbourne al mis :( Daar rookte hij wel 5 achter elkaar weg :P.
In Melbourne aangekomen moesten we 10uren wachten. Het personeel op het vliegveld verklaarden ons voor gek als we zouden blijven wachten -> go to the city!!! Dus jaja we hebben de goede raad maar opgevolgd. In Melbourne aangekomen heerlijk door de frisse lucht en in de zon van de stad gelopem (weer een vlaggetje op de kkaart erbij).
Na de city trip terug naar het vliegveld. Weer even inchecken dachten wij... maar goed dat we naar de stad waren geweest want anders hadden we weer snel bij jullie in Nederland op de stoep gestaan :O.
Het blijkt dat je Nieuw Zeeland niet inkomt als je geen bewijs hebt dat de er ook weer uit gaat! Dus we hadden een vertrek ticket nodig, en ja die was er nog niet (volgens D-reizen kon dit prima als we in Nieuw Zeeland was... helaas voor ons dus niet). Ach nu is onze planning meteen een stukje duidelijker want we moesten een ticket kopen haha. Dus nieuwe up-date:
op 10 maart vliegen we vanuit Christchurch naar Sydney om onze reis voort te zetten in Australie.
Na het laatste stukje vliegen waren we wel toe aan een goed bed, gelukkig hadden we deze al wel geregeld ;) Heerlijk een "king size bed". In een heel mooi hotel (tja we beginnen de vakantie luxe maar of dit zo zal blijven...denk het niet).
We zitten op de 18e etage!! Prachtig uitzicht over de gehele stad met uitzicht op: de SKY TOWER & HARBOUR BRIDGE wauw!!!
Jeroen komt meteen van zijn hoogtevrees af want hij moet roken op een stukje balkon van 0,5 bij 2 meter (op 18 hoog dus...).
Gister eerste dagje door Auckland wezen touren met de benenwagen, de zon is hier anders dan bij ons want we zijn beide mooi rood verkleurd ;)

• 26 Januari 2010 - 22:13

Thea:

pffft daar was weer wat van jullie op de site begon me al zorgen te maken maar nu weten we dus dat het wel eens wat langer kan duren leuk om een beetje mee te reizen!En ben blij dat julie je zo vermaken hou lulie in de gaten en ik laat wel weer wat van me horen doooeeeeiiii en veel plezier!!!!!!!!!!!

• 29 Januari 2010 - 19:08

Dorien:

net de weersberichten gehoord,voor de komende dagen wisselvallig weer met winterse buien.
    vannacht min 3 a 4,morgen 2 graden.
    de dagen erna ook.
    kunnen jullie niet wat zonneschijn deze kant opsturen.

jullie hebben er mooie fotos opgezet.
    fijn dat jullie het goed hebben
    tycho is volgende week donderdag jarig,dus druk een traktatie aan het verzinnen voor school
    verder alles oke hier
    johnny is vandaag weer gaan werken,de rest van deze week was hij vrij.
    henk vroeg nog naar jou/jullie.
    johnny vertelde dat er een email of deze site op het prikbord hing in de kantine.
    ik ben benieuwd of hij gaat kijken.

voor nu genoeg geschreven.
    tot de volgende x
    xxx ons