tongariro crossing - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amanda & Jeroen A van der Wal - J Huisman - WaarBenJij.nu tongariro crossing - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amanda & Jeroen A van der Wal - J Huisman - WaarBenJij.nu

tongariro crossing

Door: Amanda & Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Amanda & Jeroen

31 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

hallo allemaal,

Gister zijn wij door het national park Tongariro gecrosst... neenee niet met een auto maar per benenwagen.

De tocht waar we het eerder over hadden van 18km (bleek 19;)) hebben we dus gister doorlopen. Pffff
Vol goede moed begonnen we aan het mooie wandel avontuur.
Om 7uur vertrok ons busje vanaf de camping. Na een koude nacht zaten we hier half slapend in.
Bij aankomst had je meteen een super mooi beeld, de zon stond net aan het bovenste puntje van de berg die we gingen beklimmen. De tocht begon redelijk vlak, vervolgens was het een uur omhoog over kiezels en vol trappen (pittige start dus;)). Bij de eerste rust pauze, waar veel mensen zaten) werd gezegd dat dit de top was. Nou die top leek ons een prima hoogte, maar na een stukje verder te lopen bleek het nog maar het begin. Als een echte bergbeklimmer moesten we over stenen klauteren, ene voet op de ene steen en met je handen een andere vast houden. Halverwege vloog het flesje drinken van Jeroen met een klap, knal en een heel stuk naar beneden uit zijn tas! Toch wel even schrikken met welke vaart dit ging. Maar vol goede moed weer door.
Toen we uiteindelijk de echte top bereikt hadden, was het uitzicht adembenemend mooi!!!! WAUW!! (zie foto's).
We stonden nu boven op een krater, mooi rood/bruin van kleur (in het echt nog mooier dan op de foto!).

Na de top te hebben bewonderd begon de afdaling.... Je zakte met je voeten verweg in het greffel. Het uit glijden was hier erg makkelijk, rechtop blijven staan soms iets moeilijker. Dus met jeroen als steunpilaar kwam Amanda ook veilig beneden ;) LOL.
Achter ons waren enkele donkere wolken zichtbaar maar des al niet te min bleven we toch van het mooie uitzicht genieten -> met onze poncho's aan.

Met het einde inzicht en redelijk pijnlijke voeten hebben we de tocht goed doorstaan! Of we het vandaag weer zouden doen...helaas kon het niet vanwege het slechte weer maar anders :P.

We gaan nu door naar Napier. oja, geniet van de sneeuw :P

• 31 Januari 2010 - 10:48

Agnes:

nou vakantiegangers. het is wel een echt avontuur die vakantie van jullie,ik kijk dus wel uit naar het uiteindelijke persoonlijke verslag. dan kan ik ook vraagjes stellen . nu moet ik het doen met de verslagen op deze site en dat vind ik natuurlijk ook geweldig.toch zou ik wel graag zelf om het hoekje willen kijken, maar ja jullie zijn op vakantie en ik zit thuis (gun het jullie van harte,maar dat weet je wel).hebben ze daar ook luierstranden(niet voor babies)om te zonnen om te hangen en lui te wezen of wordt dat een andere vakantie? jeroen had dus zijn backpack niet goed "gepackt" en moest hij het die tocht nu zonder water doen of had je genoeg mee?gelukkig was het geen fototoestel of zo.blijf voorzichtig doen en genieten .oh ja er is gisteravond(30 januari weer een best pak sneeuw gevallen. daat heb ik nu wel gehad hoor .zo'n witte wereld is mooi, glad en lastig

• 31 Januari 2010 - 10:56

Agnes:

halo luitjes hier het vervolg. ik was bijna uitgeschreven en toen was mijn ruimte vol.ik ben nog wel nieuwsgierig of de mensen daar aardig zijn en het leven daar duur is(boodschappen en zo)en of jullie al gewenzijn (links rijden, engels spreken enz.) verder veel plezier dikke knuffel en kus.mama

• 31 Januari 2010 - 12:45

Steven:

Hallo,

Nou zo te lezen vermaken jullie je nog prima ;)

Geniet er van en tot het volgende verhaal.

Groetjes Steven.

• 01 Februari 2010 - 11:07

Joana:

Hey, Zo te zien is het daar prachtig. Heb de foto's mogen bewonderen en het is een bijzonder natuur verschijnsel. We genieten hier echt niet meer van de sneeuw. Vervelend gewoon. Wacht met spanning op jullie volgende verslag.

Liefs

• 02 Februari 2010 - 19:26

Marijke:

Hey Amanda & Jeroen,
    Zo te lezen vermaken jullie je prima!
    De foto's zijn prachtig. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers. Vooral op de vrijheid en het mooie weer!
    Geniet van al het moois wat jullie tegenkomen en... van elkaar!
    Dikke kus vanuit Breda.

• 07 Februari 2010 - 09:52

Dorien:

hallokidoki

toch nog regen gehad.
    ik dacht jullie hebben alleen maar zonneschijn.
    een keer in een huisje slapen is ook wel fijn he,hoef je niet zo bang te zijn dat er enge beesten naar binnen kruipen,ha,ha.

tycho en johnny zijn nu naar de karperbeurs in zwolle,de meiden zijn alleen thuis.

ik ga met rachel dinsdag naar de kinderfysio.
    ze is toch linkshandig,en schrijft van rechts naar links,en de letters in spiegelbeeld.
    ze gaan haar testen,en ik ben benieuwd wat er uit komt.

tycho heeft een geweldige verjaardag gehad,hij was afgelopen donderdag jarig en is 7 geworden.
    gisteren heeft hij zijn kinderfeestje gehouden in ballorig.

het gesprek van de dag in raalte,erik k. van de c1000 is opgepakt voor een zedendelict.
    een minderjarig meisje is er nauw bij betrokken.
    en hij heeft andere meiden viezigheid gesmst.
    afgelopen vrijdag moest hij voor komen.
    dus de aldi kan verhuizen naar de c1000,hebben die ook geen parkeer te kort meer,en hoeven ze niet meer te verbouwen.
    ook de c1000 past nu op de kleintjes.
    flauw he,nou het zal je kind maar zijn die dit is overkomen

johnny heeft last van beginnende doofheid.
    hij hoort alles wel,maar de hoge tonen,geschreeuw,en door elkaar praten,doet hem zeer in zn hoofd.
    hij heeft nu oordopjes gekocht,en die doet hij in als hij denkt dat het ergens druk gaat worden.

verder weinig nieuws hier
    rachel is heerlijk aan het mopperen en huilen,want ze is wat kwijt.
    dus ik ga haar maar even helpen.

groetjes en geniet ze dikke kus en knuffels van ons